اقتصاد

نمایشگاه سه‌روزه تولیدات داخلی در فاریاب گشایش یافت

یک نمایشگاه سه‌روزه تولیدات داخلی زیر نام «نمایشگاه قوش‌تپه میمنه» امروز دوشنبه (۳ سنبله) گشایش یافت.

در این نمایشگاه صنعت‌کاران و تولیدکنندگان محلی محصولات خود را در ۵۰ غرفه به نمایش گذاشته‌اند.

این محصولات شامل صنایع دستی، تولیدات زراعتی، دارویی، مواد شوینده، خوراکی، پوشاک و سایر کالاهای داخلی است.

برگزارکنندگان هدف از این نمایشگاه را حمایت از تولیدات داخلی، ایجاد فرصت‌های بازاریابی برای صنعت‌کاران و تشویق شهروندان به مصرف کالاهای داخلی عنوان کرده‌اند.

نقیب‌الله حنفی، رئیس صنعت و تجارت طالبان در فاریاب، در مراسم گشایش گفت برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی نقش مهمی در معرفی دستاوردهای ملی دارد و از شرکت‌های خصوصی و سرمایه‌گذاران خواست تا برای توسعه صنایع داخلی و رشد اقتصادی کشور سهم بیشتری بگیرند.

اشتراک‌کنندگان نمایشگاه نیز تأکید کردند که این‌گونه برنامه‌ها زمینه معرفی بهتر محصولات داخلی را فراهم می‌کند و می‌تواند در خودکفایی اقتصادی و اشتغال‌زایی نقش مؤثری داشته باشد.

این نمایشگاه برای سه روز ادامه خواهد داشت و انتظار می‌رود با استقبال گسترده شهروندان و تاجران محلی و ملی همراه شود.

اقتصاد کشور در چهار سال پسین به دلیل تحریم‌های بین‌المللی، کاهش کمک‌های خارجی، محدودیت‌های بانکی و محدودیت‌های طالبان بر زنان با رکود جدی روبه‌رو شده است.