وزارت مهاجران زیر اداره طالبان میگوید که در یک روز گذشته (یکشنبه، ۳ جوزا) پاکستان ۴۲۳۷ مهاجر را به گونه اجباری و اختیاری اخراج کرده است.
به گفته این وزارت، همزمان با این ۳۵۵ مهاجر دیگر کشور از ایران نیز اخراج شدهاند؛ اخراجهایی که اکثر آنها با اجبار صورت میگیرند.
این مهاجران اطریق گذرگاههای مرزی سپین بولدک، پل ابریشم در نیمروز و اسلامقلعه وارد افغانستان شدهاند.
این در حالی است که سازمان بینالمللی مهاجرت اخیراً گفته است که از تاریخ ۲۶ اپریل تا ۹ می سال جاری میلادی، ۱۱۴۳۲۱ تن از ایران و پاکستان به گونه اجباری و اختیاری به افغانستان برگشتهاند.
این سازمان در گزارش دو هفتهای تازهای خود افزود که در این مدت ۱۴۷۷۸ خانواده وارد کشور شدهاند که شامل کودکان و زنان نیز میشوند.
با این حال سازمان بینالمللی مهاجرت افزود از اول جنوری سال ۲۰۲۵ میلادی تا ۹ می سال جاری میلادی، در مجموع ۳ میلیون و ۵۰۱۱۹۳ تن به افغانستان برگشتهاند که شامل ۴۸۷۱۲۹ خانواده میشدند.
