اداره تحقیقات فدرال پاکستان، گفته است که ۱۴ شهروند افغانستان را در پی یک عملیات در شهر پشاور به اتهام استفاده از شناسنامههای جعلی پاکستانی بازداشت کرده است.
به گفته مقامهای پاکستان، این افراد در جریان یورش به یک مهمانخانه در منطقه تاجآباد شهر پشاور شناسایی و بازداشت شدند.
مقامهای پاکستان گفتهاند که افراد بازداشتشده ظاهراً مبالغی بین ۲.۵ تا ۲.۸ میلیون روپیه پاکستانی به برخی افراد پرداخت کرده بودند تا کارتهای هویتی جعلی دریافت کنند.
براساس یافتههای ابتدایی بازپرسان، این افراد قصد داشتند با استفاده از اسناد جعلی پاکستانی به عربستان سعودی سفر کنند.
در جریان این عملیات، گذرنامههای جعلی نیز از نزد بازداشتشدگان به دست آمده است.
مقامهای اداره تحقیقات فدرال پاکستان، تأکید کردهاند که بررسیهای اولیه نشان میدهد احتمال فعالیت یک شبکه سازمانیافته وجود دارد که در داخل پاکستان و افغانستان در زمینه تهیه اسناد مسافرتی جعلی فعالیت میکند.
در ادامه این تحقیقات، مقامها همچنین گفتهاند که احتمال دخالت افراد مرتبط با اداره ثبت و احوال نفوس پاکستان و برخی دفاتر صدور پاسپورت نیز وجود دارد.
تحقیقات در این پرونده همچنان ادامه دارد و مقامها از بازداشتهای احتمالی بیشتر در روزهای آینده خبر دادهاند.
