مهاجرت

بیش از ۳۰۰ شهروند کشور از زندان‌های پاکستان آزاد شدند

عکس از شهروندان آزادشده کشور از زندان‌های پاکستان. آرشیف

وزارت مهاجران اداره طالبان گفته است که در طی یک هفته گذشته ۳۰۷ تن از شهروندان کشور از زندان‌های مختلف پاکستان آزاد شده و به کشور برگشته‌اند.

به گفته این وزارت، از این میان ۲۶۸ تن از مسیر گذرگاه مرزی تورخم و ۳۹ تن دیگر از طریق سپین بولدک وارد کشور شده‌اند.

طالبان دلیل بازداشت این شهروندان کشور از سوی پولیس پاکستان را نداشتن مدارک قانونی اقامت عنوان کرده‌اند.

این در حالی است که در یک هفته پیش از این نیز ۵۶۱ شهروند کشورکه در زندان‌های مختلف پاکستان زندانی بودند، آزاد شدند.

با این حال اما همواره انتقادهایی از عدم توجه به وضعیت شهروندان زندانی افغانستان در خارج از کشور، به‌ویژه پس از برگشت حاکمیت دوباره طالبان در کشور، وجود داشته است.

برخی از آگاهان، نبود دولت مشروع و عدم پاسخگویی به شهروندان را از عوامل اصلی بی‌سرنوشتی زندانیان افغانستان در کشورهای دیگر می‌خوانند.