بورد کریکت کشور میگوید که ششمین دور رقابتهای سهروزه منطقهای «میرویس نیکه» قرار است از دوم ماه اپریل (۱۳ حمل) آغاز شود. میزبان این رقابتها ولایتهای هلمند و قندهار است.
به گفته بورد کریکت، در این رقابتها پنج تیم منطقهای شامل مس عینک، بند امیر، آمو، بست و سپینغر بهصورت دورهای (هر تیم با سایر تیمها یکبار) با یکدیگر رقابت خواهند کرد.
این مسابقات تا ۲۰ اپریل ادامه خواهد داشت و در مجموع ۱۰ دیدار برگزار میشود. بازیها در دو ورزشگاه، میدان کریکت قندهار و میدان کریکت هلمند، برگزار خواهد شد و هر مسابقه ساعت ۱۰ پیش از چاشت به وقت محلی آغاز میشود.
بر اساس جدول مسابقات، دیدارهای افتتاحیه از دوم تا چهارم اپریل برگزار میشود که در آن تیم بست در قندهار به مصاف آمو میرود و تیم بند امیر در هلمند با مس عینک رقابت میکند.
در ادامه، برنامه مسابقات به این ترتیب اعلام شده است:
۲ تا ۴ اپریل: بست در برابر آمو (قندهار) و بند امیر در برابر مس عینک (هلمند)
۶ تا ۸ اپریل: بست در برابر سپینغر (قندهار)، آمو در برابر مس عینک (هلمند)
۱۰ تا ۱۲ اپریل: بست در برابر مس عینک (قندهار)، سپینغر در برابر بند امیر (هلمند)
۱۴ تا ۱۶ اپریل: سپینغر در برابر آمو (قندهار)، بند امیر در برابر بست (هلمند)
۱۸ تا ۲۰ اپریل: مس عینک در برابر سپینغر (قندهار)، بند امیر در برابر آمو (هلمند)
بورد کریکت گفته است که در این رقابتها بازیکنان برتر مسابقات درجه یک ولایتی اخیر، همراه با بازیکنان قرارداددار در بخش کریکت چندروزه و اعضای تیم زیر ۱۹ سال افغانستان—که به مرحله نیمهنهایی جام جهانی زیر ۱۹ سال راه یافته بودند—حضور خواهند داشت.
مسئولان هدف از برگزاری این رقابتها را تقویت کریکت داخلی و شناسایی استعدادهای نوظهور عنوان کردهاند.
رقابتهای «میرویس نیکه» سومین رویداد داخلی کریکت در سال جاری است و پس از آن، مسابقات دیگری در قالب بازیهای چندروزه و محدود (توپ سفید) نیز برگزار خواهد شد.
