وزارت خارجه اداره طالبان در بیانیهای گفته که سفیر پاکستان در کابل را در پیوند به حملههای هوایی شب گذشته پاکستان احضار کرده است.
این وزارت گفته که در واکنش به حملههای ارتش پاکستان بر ولایتهای ننگرهار و پکتیکا، یادداشت اعتراضی به سفیر پاکستان سپرده شده است.
در بیانیه آمده که این وزارت «نقض حریم هوایی افغانستان و بمباران غیرنظامیان از سوی ارتش پاکستان» را بهشدت محکوم کرده و آن را «نقض صریح تمامیت ارضی افغانستان و اقدامی تحریکآمیز» خوانده است.
در این بیانیه همچنین به طرف پاکستانی گفته شده است که حفاظت از حریم افغانستان «مسئولیت شرعی» اداره طالبان است و مسئولیت پیامدهای منفی چنین حملههایی بر عهده طرف مقابل خواهد بود.
طالبان ادعا کردهاند که در این حملهها حداقل ۲۰ غیرنظامی در ولسوالی بهسود ننگرهار کشته شدهاند.
پاکستان نیز ادعا کرده که در این حملهها هفت مخفیگاه تیتیپی و داعش هدف قرار داده شدهاند.
