امنیت

جان باختگان حمله‌های هوایی پاکستان در بهسود ننگرهار به خاک سپرده شدند

عکس از مراسم تشییع جنازه کشته‌شدگان حمله هوایی پاکستان در ننگرهار

منابع محلی از ننگرهار به آمو گفته‌اند که ۹ تن از کشته‌شدگان حمله‌های هوایی دیشب نظامیان پاکستانی بر روستای «گردی کس» ولسوالی بهسود این ولایت به خاک سپرده شدند.

قریشی بدلون، آمر اطلاعات طالبان در ریاست اطلاعات و فرهنگ زیر اداره آنان در ننگرهار، گفته است که ۶ تن از کشته‌شدگان این حمله‌ها هنوز در زیر آوار هستند.

او پیش از این به رسانه‌ها گفت که این در حمله‌ها در ولسوالی بهسود این ولایت، دست‌کم ۱۷ «غیرنظامی» کشته شده‌اند.

این در حالی است که پیش از این وزارت اطلاعات و پخش پاکستان در اعلامیه‌ای گفت که در حمله‌های هوایی شب گذشته بر بخش‌هایی از ننگرهار و پکتیکا، «مخفیگاه‌های تی‌تی‌پی و داعش شاخه خراسان» هدف قرار گرفته است.

در اعلامیه این وزارت آمده است که این حمله‌ها «تلافی‌جویانه» و در پاسخ به حمله‌های اخیر انتحاری و موتر بمب در مسجد شیعیان در اسلام‌آباد، باجور و بنو در ماه رمضان صورت گرفته است.

گفتنی است که مسئولیت این حمله‌ها را در خاک پاکستان، گروه تحریک طالبان پاکستان یا «تی‌تی‌پی» و همچنین داعش شاخه خراسان به عهده گرفتند.

جنگنده‌های پاکستانی حوالی ساعت ۱۲ شنبه‌شب، ۲ حوت، بخش‌هایی از ولسوالی‌های خوگیانی، غنی‌خیل و بهسود ننگرهار و همچنین ولسوالی برمل پکتیکا را بمباران کردند.

وزارت دفاع طالبان در واکنش به این حمله‌ها گفته است که آنان «در زمان مناسب، پاسخ حساب‌شده» به آن خواهند داد.

در اعلامیه این وزارت آمده است: «حمله به اهداف غیرنظامی و مراکز دینی، گواه روشنی بر شکست‌های اطلاعاتی و امنیتی ارتش پاکستان است و چنین تجاوزهای مکرری هرگز شکست‌های داخلی آن‌ها را پنهان نخواهد کرد.»