منابع به آمو گفته اند که طالبان همزمان با فرا رسیدن نیمه شعبان، مانع نصب پرچمها و نمادهای مذهبی در غرب کابل شده و شماری از پرچمهای نصبشده را «به زور» پایین کردهاند.
به گفته این منابع، نیروهای طالبان پرچمها و شعارهای مذهبی مربوط به نیمه شعبان، سالروز تولد امام مهدی، امام دوازدهم شیعیان جعفری، را که در بازارها، اطراف مساجد و بر خانههای مردم نصب شده بود، جمعآوری کرده و اجازه برگزاری نمادین این مناسبت را ندادهاند.
این اقدام در حالی صورت گرفته است که در سالهای گذشته، مراسم نیمه شعبان که در میان مردم افغانستان با نام «عید برات» نیز شناخته میشود، بهویژه در مناطق شیعهنشین کابل، بهگونه گسترده و با نصب پرچمها و چراغانی تجلیل میشد.
طالبان پیش از این و بر اساس قانون جزای خود، برخی مراسم مذهبی را «بدعت» خوانده و بر برگزاری آنها محدودیت وضع کردهاند.
