شرکت برشنا، زیر اداره طالبان، گفته است سرکِت دوم خط انتقالی برق وارداتی ۲۲۰ کیلوولت پلخمری–کابل که در پی رویدادهای طبیعی قطع شده بود، بهگونهٔ موقت دوباره وصل شده است.
بهگفته طالبان، با وصلشدن این خط، برق ولایتهای پروان، پنجشیر، کاپیسا، کابل، لوگر، پکتیا، خوست، ننگرهار، لغمان، میدان وردک و غزنی بهصورت تدریجی از طریق مرکز تنظیم و کنترول برق به حالت عادی بازمیگردد.
این در حالی است که بر اثر برفباریهای سنگین و طوفانهای شدید اخیر، یکی از پایههای خط انتقالی برق وارداتی ۲۲۰ کیلوولت در ساحه شاول سالنگها تخریب شده و یک سرکِت آن از کار افتاده بود.
برشنا میگوید کارمندان فنی ولتاژ بلند این شرکت امروز، سهشنبه، پس از دسترسی به ساحه، موفق شدند این سرکِت را بهطور موقت وصل کنند و کارهای اساسی ترمیم خط و پایه تخریبشده، طبق برنامه، در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.
