مهاجرت

پاکستان در یک روز بیش از ۱۲۰۰ مهاجر را اخراج کرد

عکس از مهاجران برگشته از کشورهای ایران و پاکستان. آرشیف

کمیسیون عالی طالبان در امور مهاجران می‌گوید که در یک روز گذشته (یکشنبه، ۵ دلو) پاکستان ۱۲۳۸ مهاجر کشور را اخراج کرده است.

همزمان با این، ۱۲۳ تن از ایران نیز اخراج شده‌اند؛ اخراج‌هایی که اکثر آن‌ها به گونه اجباری بوده است.

گفتنی است که این مهاجران از طریق گذرگاه‌های مرزی تورخم، سپین بولدک، بهرامچه، پل ابریشم و اسلام قلعه به افغانستان برگشته‌اند.

یافته‌های آمو از بیانیه‌های پخش شده از سوی کمسیون عالی طالبان در امور مهاجران نشان می‌دهد که در یک هفته گذشته (از ۲۵ جدی تا ۳ دلو) پاکستان ۱۶۶۱۰ مهاجر کشور را اخراج کرده است و همزمان با آن، ۷۴۴ تن دیگر از ایران نیز اخراج شده‌اند

در نزدیک به دو سال اخیر، افغانستان گواه افزایش چشمگیر اخراج مهاجران از کشورهای همسایه، به‌ویژه پاکستان، بوده است.

ملل متحد پیش از این اعلام کرد که در سال ۲۰۲۵ میلادی، حدود ۲.۶ میلیون مهاجر به افغانستان بازگشته‌اند.

این سازمان پیش‌تر هشدار داده بود که بازگشت‌های گسترده، فشار سنگینی بر منابع محدود و ظرفیت‌های امدادرسانی افغانستان وارد می‌کند.