طالبان یک تن را در ولایت بغلان به اتهام «فرار دادن از منزل و فساد اخلاقی» شلاق زدهاند.
دادگاه عالی زیر اداره طالبان در خبرنامهای گفته است که آنان این فرد را ۲۵ ضربه شلاق زدهاند و به شش ماه زندان نیز محکوم کردهاند.
در این خبرنامه آمده است که حکم مجازات بدنی بالای این فرد پس از تایید دادگاه عالی طالبان تطبیق شده است.
طالبان گفته است که حین مجازات این فرد شماری از مسئولان محلی آنان در بغلان، مسئولان ادارهها و کارمندان ملکی و نظامی آنان حضور داشتهاند.
این در حالی است که با آغاز سال نو میلادی، طالبان مجازات بدنی و اجرای شلاق در برابر دید همگان را در کشور افزایش دادهاند. آمارهای رسمی دادگاه عالی طالبان نشان میدهند که در کمتر از یک هفته نخست این سال، ۳۷ تن در ده ولایت شلاق زده شدهاند.
این آمار افزایش بیش از ۶۸ درصدی مجازات بدنی طالبان در نخستین هفته سال جدید میلادی نسبت به شش روز نخست ماه پیش را نشان میدهد.
بر بنیاد آمارهای رسمی دادگاه عالی طالبان حکم شلاق بیشتر بر شهروندان کشور در ولایتهای بلخ، ارزگان، ننگرهار، خوست، غزنی، کابل، پروان، کنر، پکتیا و هرات به اتهامهای «فروش مشروبات الکلی، دزدی، زنا، لواطت، جعل پول» و برخی اتهامهای دیگر عملی شده است.
برخی از فعالان حقوق بشر میگویند که طالبان با مجازات بدنی شهروندان کشور، دنبال ایجاد «ترس و وحشت» در کشور استند.
برخی از شهروندان کشور نیز نگران افزایش مجازات بدنی طالبان و عادیسازی این مسئله هستند.
