طالبان پنج تن را امروز پنجشنبه به اتهامهای مختلف در ولایتهای کنر و قندز در برابر دید همگان شلاق زدهاند.
بر اساس بیانیه دادگاه عالی طالبان، این افراد به اتهامهای «لواط، استفاده از مشروبات الکلی و قاچاق مشروبات الکلی» به مجازاتهایی شامل ۲۰ تا ۳۹ ضربه شلاق و حبس از دو ماه تا دو سال محکوم شدهاند.
در این بیانیه آمده است که یک تن از سوی محکمه ابتدایی ولسوالی غازیآباد ولایت کنر و چهار تن دیگر از سوی محکمه شهری قندز «مجرم» شناخته شدهاند. به گفته دادگاه عالی طالبان، این احکام پس از تأیید نهایی اجرا شده است.
طالبان از زمان بازگشت به قدرت، اجرای مجازاتهای بدنی از جمله شلاق زدن در ملأ عام را بخشی از تطبیق احکام قضایی خود عنوان کردهاند؛ اقدامی که همواره با واکنش و انتقاد نهادهای حقوق بشری بینالمللی همراه بوده است.
