منابع به آمو تأیید کردهاند که صمیم نعیمی، خبرنگار کشور، امروز یکشنبه در منطقه صدر راولپندی پاکستان توسط پولیس بازداشت شده است.
به گفته منابع، آقای صمیمی سابقه کاری در تلویزیون مرز را دارد.
پاکستان به تازگی بازداشت مهاجران کشور را افزایش داده است.
سازمان گزارشگران بدون مرز گفته که پاکستان در سال روان میلادی دستکم ۲۰ خبرنگار کشور را که در تبعید زندگی میکردند، به افغانستان بازگردانده است.
بر بنیاد گزارش این نهاد، حدود ۲۰۰ خبرنگار که پس از فرار از تهدیدهای طالبان و انتقامجوییهای احتمالی به پاکستان پناه برده بودند، با حمایت این سازمان در انتظار اسکان مجدد در کشورهای ثالث قرار داشتند. اما روند اسکان در غرب تقریباً متوقف شده و زمان انتظار برای مصاحبه و بررسی پروندهها گاهی به چندین سال رسیده است.
