کمیسیون عالی طالبان در امور مهاجران میگوید که در یک روز گذشته (شنبه، ۲۲ قوس) پاکستان ۴۷۸۳ مهاجر کشور را اخراج کرده است.
همزمان با این و به گفته این کمیسیون، ۲۰۸ تن دیگر از ایران نیز به گونه اجباری و اختیاری اخراج شدهاند.
گفتنی است که این مهاجران از طریق گذرگاههای مرزی تورخم، سپین بولدک، بهرامچه، اسلام قلعه و پل ابریشم به کشور برگشتهاند.
پاکستان در یک روز پیش از این (جمعه، ۲۱ قوس) نیز ۳۸۴۰ مهاجر کشور را اخراج کرد؛ مهاجرانی که اکثر آنان به گونه اجباری به افغانستان برگشتهاند.
پاکستان در هفتههای اخیر روند اخراج مهاجران را تشدید کرده است. به گفته کمیسیون عالی طالبان در امور مهاجران، تنها در روزهای سهشنبه و چهارشنبه، دستکم ۶ هزار مهاجر از این کشور اخراج شدهاند.
سازمانهای امدادرسان هشدار دادهاند که بازگشت گسترده مهاجران فشار زیادی بر افغانستان وارد کرده، در حالی که میلیونها تن در کشور با ناامنی غذایی، بیکاری و کاهش شدید کمکهای بینالمللی روبهرو هستند.
