مهاجرت

معاون والی سمنان از کارفرمایان ایرانی خواست مهاجران افغانستان را استخدام نکنند

عکس از آرشیف

مهدی آقا براری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی والی سمنان ایران، با بیان این‌که برخی اصناف و کارفرمایان این کشور به دستور دولت این کشور پایبند نیستند، از آنان خواست که مهاجران بدون مدرک افغانستان را به کار استخدام نکنند.

بر بنیاد گزارش‌های رسانه‌های ایرانی، او چاشت یکشنبه در پنجمین نشست کمیسیون مدیریت اتباع و مهاجران خارجی ولایت سمنان، با بیان این‌که بیشترین چالش موجود حوزه اتباع مربوط به «اشتغال غیرمجاز» و ضعف نظارت بر اصناف است، گفته است: «می‌طلبد تا دستگاه‌های نظارتی منسجم‌تر وارد این حوزه شوند.»

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی والی سمنان ایران افزوده است که مدیریت وضعیت موجود نیازمند همراهی اصناف و کارفرمایان این کشور است.

مهدی آقا براری می‌گوید که اشتغال افراد بدون مدرک در مشاغل حساس موجب ایجاد نارضایتی می‌شود و این موضوع آسیب‌های امنیتی و اقتصادی نیز همراه دارد.

او تاکید کرده است: «عدم پایبندی برخی اصناف و کارفرمایان به این الزامات باعث دامن زدن به مشکلات می‌شود.»

این مقام ایرانی همچنین گفته است که محدودیت‌ها، اصناف و نیروی انتظامی این کشور می‌بایست با هماهنگی بیشتر با این موارد تخلف برخورد کنند و در مورد مالداری نیز نیاز به همراهی بخش کشاورزی، امور عشایری و اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی ایران است.

این در حالی است که ایران اخیراً روند اخراج اجباری مهاجران افغانستان را شدت بخشیده و روزانه و به طور میانگین، حدود ۳۰۰ تن را اخراج می‌‌کند که اکثر این اخراج‌ها به گونه اجباری انجام می‌شوند.