حقوق بشر

طالبان یک تن را در بلخ شلاق زدند

عکس از آرشیف

طالبان یک تن را به اتهام «قاچاق مشروبات الکلی» در شهر مزارشریف، مرز ولایت بلخ، شلاق زده‌اند.

دادگاه عالی زیر اداره طالبان در خبرنامه‌ای گفته است که آنان این فرد را ۳۹ ضربه شلاق زده‌اند.

طالبان گفته‌اند که آنان این متهم را پس از تایید دادگاه عالی شان در برابر دید همگان به شلاق بستند.

بر بنیاد این خبرنامه، حین مجازات بدنی این فرد، مسئولان محلی طالبان، مقام‌های قضایی و اداری آنان و همچنین شماری از باشندگان محل حضور داشته‌اند.

طالبان در یک هفته پیش از این ۳۲ تن از جمله یک زن را در ولایت‌های کابل، ننگرهار و زابل به اتهام‌های «روابط نامشروع، «فروش و قاچاق قرص‌های روان‌گردان (زیکاپ، قرص کا)، مشروبات الکلی و شیشه» در محضر عام دره زده‌اند.

این اقدام بخشی از روند مستمر مجازات بدنی افراد توسط طالبان از زمان بازگشت آنان به قدرت است.

به گفته نهاد‌های بین‌المللی حقوق بشری، این مجازات‌ها نقض حقوق بنیادین انسان‌ها و شاخص رفتار «ظالمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز» است.