افغانستان

برق وارداتی ازبیکستان پس از زلزله شمال کشور دوباره وصل شد

شرکت برق‌رسانی برشنا گفته است که برق وارداتی ازبیکستان که در پی زمین‌لرزه‌ اخیر در شمال کشور قطع شده بود، دوباره وصل شده است.

این شرکت روز سه‌شنبه، ۱۳ عقرب، در خبرنامه‌ای گفت که با وصل‌شدن لین ۲۲۰ کیلوولت ازبیکستان، مشکل پرچاوی برق در ولایت‌های کابل، بغلان، پروان، پنجشیر، کاپیسا، لوگر، پکتیا، میدان‌وردک، غزنی، لغمان و ننگرهار برطرف شده است.

در خبرنامه آمده است که باوجود طوفان‌های شدید و رانش سنگ‌ریزه‌ها، تیم‌های تخنیکی برشنا به‌گونه‌ی پی‌هم در محل کار کرده و توانسته‌اند لین‌های آسیب‌دیده را ترمیم و به شبکه وصل کنند.

گفتنی است زمین‌لرزه‌ ۶.۳ ریشتری در ولایت‌های شمال کشور، سبب قطع برق وارداتی از تاجیکستان و ازبیکستان شده بود.

روز گذشته نیز شرکت برشنا گفته بود که جریان برق وارداتی از تاجیکستان دوباره به شبکه وصل شده است.