مهاجرت

پاکستان در یک روز نزدیک به ۸۰۰۰ مهاجر را اخراج کرد

عکس شماری از خانواده‌های مهاجران در گذرگاه تورخم. آرشیف

کمیسیون عالی طالبان در امور مهاجران می‌گوید که در یک روز گذشته (جمعه، ۹ عقرب) پاکستان ۷۹۴۵ مهاجر کشور را اخراج کرده است.

به گفته این کمیسیون، همزمان با این ۴۲۲ مهاجر کشور از ایران نیز به گونه اجباری و اختیاری اخراج شده‌اند.

گفتنی است که این مهاجران از طریق گذرگاه‌های مرزی سپین بولدک، بهرامچه، اسلام قلعه و پل ابریشم وارد کشور شده‌اند.

این در حالی است که پاکستان روز چهارشنبه (۷ عقرب) ۵۸۵۵ مهاجر کشور را نیز اخراج کرد و این مهاجران از طریق گذرگاه‌های مرزی سپین بولدک و بهرامچه به افغانستان برگشتند.

اخیراً پاکستان پس از درگیری‌های هشت‌روزه مرزی با طالبان و همچنین دستور نخست‌وزیر این کشور، اخراج مهاجران کشور را شدت بخشیده؛ طوری که آمارهای چند روز گذشته، تعداد برگشت مهاجران از این کشور را به گونه کم‌پیشینه نشان می‌دهد.

این در حالی است که ایران نیز اخراج مهاجران کشور را ادامه داده و اخیراً مجید احمدی، مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی این کشور، گفته است که ورود مهاجران کارگر افغانستان به این کشور، تنها از طریق سفارت ایران در کابل و با دریافت ویزه کارگری تحت نظارت کارفرمای ایرانی ممکن است.