کمیسیون عالی طالبان در امور مهاجران میگوید که در یک روز گذشته (چهارشنبه، ۷ عقرب) پاکستان و ایران ۶۴۶۲ مهاجر کشور را اخراج کردهاند.
به گفته این کمیسیون، از این میان ۵۸۵۵ تن از پاکستان و ۶۰۷ تن دیگر از ایران به گونه اجباری و اختیاری اخراج شدهاند.
گفتنی است که این مهاجران از طریق گذرگاههای مرزی سپین بولدک، بهرامچه، اسلام قلعه و پل ابریشم به کشور برگشتهاند.
در یک روز پیش از این نیز (دوشنبه، ۵ عقرب) پاکستان ۷۳۲۴ تن و ایران ۶۴۵ مهاجر کشور را اخراج کردند.
اخیراً پاکستان پس از درگیریهای هشتروزه مرزی با طالبان و همچنین دستور نخستوزیر این کشور، اخراج مهاجران کشور را شدت بخشیده؛ طوری که آمارهای چند روز گذشته، تعداد برگشت مهاجران از این کشور را به گونه کمپیشینه نشان میدهد.
این در حالی است که ایران نیز اخراج مهاجران کشور را ادامه داده و اخیراً مجید احمدی، مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی این کشور، گفته است که ورود مهاجران کارگر افغانستان به این کشور، تنها از طریق سفارت ایران در کابل و با دریافت ویزه کارگری تحت نظارت کارفرمای ایرانی ممکن است.
