در ادامه تنبیه بدنی افراد طالبان یک تن را به اتهام «دزدی» در ولسوالی جاغوری غزنی، در برابر دید همگان شلاق زدهاند.
دادگاه عالی زیر اداره طالبان در خبرنامهای گفته است که این فرد از سوی محکمه ابتدایی ولسوالی جاغوری غزنی به ۳۹ ضربه شلاق و به دوازده سال زندان محکوم به مجازات شده بود.
در این خبرنامه آمده است که طالبان این متهم را پس از تأیید دادگاه عالی زیر اداره شان شلاق زدهاند.
این در حالی است که در کمتر از یک ماه گذشته، طالبان ۷۱ تن را در ولایتهای مختلف شلاق زدهاند. آمارهای رسمی دادگاه عالی طالبان نشان میدهند که در میان این افراد، ۱۲ زن نیز شامل بودهاند که بیشتر آنان به اتهام «فرار از خانه» شلاق خوردهاند.
از سوی دیگر، هفته گذشته طالبان فردی به نام اسماعیل را در ورزشگاه شهر قلعهنوِ، مرکز بادغیس، در برابر دید همگان، «قصاص» کردند.
در ماه میزان طالبان ۷۱ تن را به اتهامهای «فرار از خانه، ارتباط نامشروع ، فساد اخلاقی، مشروبات الکلی، دزدی، فروش تابلت ک و قاچاق آن» شلاق زدهاند و بر برخیها شلاق در برابر دید همگان تطبیق شده است.
کابل، کاپیسا و لغمان نسبت به دیگر ولایتها به ترتیب بیشترین آمار را دارند که از جمله در کابل ۲۵ مورد، در کاپیسا ۱۸ مورد و در لغمان مورد شلاق بستن افراد از سوی طالبان گزارش شدهاند.
افزون بر این ولایتها، مجازات بدنی طالبان بر برخی باشندگان میدان وردک، خوست، ننگرهار، تخار، غزنی، فاریاب و بلخ نیز تطبیق شده است.
