سیاست

کرزی: خیر پاکستان در این است که از تجاوزگری دست بردارد

حامد کرزی رئيس جمهور پیشین افغانستان. عکس از آرشیف

حامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشین، در واکنش‌ به حمله‌های اخیر پاکستان گفته «خیر پاکستان در این است که از تجاوزگری دست بردارد» و در «پالیسی‌های زیانبار» خود بازنگری کند.

او گفته که «حمله‌های هوایی و زمینی پاکستان بر نقاط مختلف کشور که منجر به جان باختن و زخمی شدن برخی از غیرنظامیان شد، «تجاوز صریح بر قلمرو افغانستان و ناقض اصول و قواعد بین ‌المللی» است.

آقای کرزی گفته است که پاکستان «با عواقب پالیسی‌های عاری از عقلانیت و عاقبت ‌نیندیشانه خود دست به گریبان است و نمی‌تواند با حمله بر مردم افغانستان از آن رهایی یابد.»

او گفته است: «پاکستان باید بداند که مردم افغانستان در دفاع از خاک و وطن خود، متحد و یک‌صدا هستند. خیر پاکستان در این است که از تجاوزگری دست بردارد و با بازنگری در پالیسی‌های زیانبار خود، روابط دوستانه و متمدنانه مبتنی بر اصول همسایگی و موازین جهانی با افغانستان داشته باشد.»

این در حالی است که رسانه دولتی پاکستان روز گذشته گزارش داد که نظامیان پاکستانی پس از چاشت چهارشنبه در حمله‌های هوایی بخشی از کابل و نیز سپین بولدک ولایت قندهار را هدف قرار دادند. منابع به آمو حمله هوایی نظامیان پاکستانی در قندهار را تأیید کرده‌اند. کابل نیز پس از چاشت روز گذشته گواه دو انفجار نیرومند در قلب شهر بود.