کمیسیون عالی طالبان در امور مهاجران میگوید که در یک روز گذشته (دوشنبه، ۲۱ میزان) پاکستان و ایران ۳۹۳۶ مهاجر کشور را اخراج کردهاند.
به گفته این کمیسون، از این میان ۲۹۶۲ تن از پاکستان و ۹۷۴ تن دیگر از ایران به گونه اجباری و اختیاری اخراج شدهاند.
گفتنی است که این مهاجران از طریق گذرگاههای مرزی تورخم، سپین بولدک، پل ابریشم و اسلام قلعه وارد کشور شدهاند.
این در حالی است که خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان، اخیراً گفته است که روابط کشورش با اداره طالبان دچار تغییر شده و اسلامآباد باید سیاست تازهای در قبال مهاجران افغانستان در پیش گیرد.
او در سخنان تازه تأکید کرده است: «اوضاع با افغانستان یک چرخش گرفته است و پاکستان باید مهاجران افغان را که پنجاه سال است در خاک ما زندگی میکنند، برگرداند.»
وزیر دفاع پاکستان با انتقاد از نفوذ گسترده مهاجران کشور در بازارهای اقتصادی کشورش گفت: «ما باید اقتصاد خود را از کنترل آنها آزاد کنیم. از تنور تا ترانسپورت، قرارداد، مافیای تخلیه، ساختوساز و دیگر بخشها، تمام این حوزهها ستون فقرات اقتصاد ما هستند.»
