مهاجرت

پاکستان و ایران در یک روز نزدیک به ۴۰۰۰ مهاجر را اخراج کردند

عکس شماری از خانواده‌های مهاجران در گذرگاه تورخم. آرشیف

کمیسیون عالی طالبان در امور مهاجران می‌گوید که در یک روز گذشته (دوشنبه، ۲۱ میزان) پاکستان و ایران ۳۹۳۶ مهاجر کشور را اخراج کرده‌اند.

به گفته این کمیسون، از این میان ۲۹۶۲ تن از پاکستان و ۹۷۴ تن دیگر از ایران به گونه اجباری و اختیاری اخراج شده‌اند.

گفتنی است که این مهاجران از طریق گذرگاه‌های مرزی تورخم، سپین بولدک، پل ابریشم و اسلام قلعه وارد کشور شده‌اند.

این در حالی است که خواجه آصف، وزیر دفاع پاکستان، اخیراً گفته است که روابط کشورش با اداره طالبان دچار تغییر شده و اسلام‌آباد باید سیاست تازه‌ای در قبال مهاجران افغانستان در پیش گیرد.

او در سخنان تازه تأکید کرده است: «اوضاع با افغانستان یک چرخش گرفته است و پاکستان باید مهاجران افغان را که پنجاه سال است در خاک ما زندگی می‌کنند، برگرداند.»

وزیر دفاع پاکستان با انتقاد از نفوذ گسترده مهاجران کشور در بازارهای اقتصادی کشورش گفت: «ما باید اقتصاد خود را از کنترل آن‌ها آزاد کنیم. از تنور تا ترانسپورت، قرارداد، مافیای تخلیه، ساخت‌وساز و دیگر بخش‌ها، تمام این حوزه‌ها ستون فقرات اقتصاد ما هستند.»