ریاست اطلاعات و فرهنگ زیر اداره طالبان در پنجشیر میگوید که در شش ماه نخست سال جاری، نزدیک به ۶۰۰۰ کودک و زن مصاب به بیماری سوءتغذیه در ریاست صحت عامه این ولایت به ثبت رسیدهاند.
بر بنیاد خبرنامه این ریاست زیر اداره طالبان، حجتالله محمدی، رئیس صحت عامه پنجشیر، گفته است که در این مدت، ۵۹۲۵ تن مبتلا به سوءتغذیه به ثبت رسیدهاند که از این میان، ۴۲۴۴ کودک با سوءتغذیه شدید و متوسط و ۱۶۸۱ زن حامله ثبت شدهاند.
او افزوده که از این میان ۳۶۳۹ کودک تداوی شده و بقیه در حال دریافت درمان هستند. به گفته او زنان حامله نیز تحت مراقبتهای صحی قرار دارند.
رئیس صحت عامه پنجشیر تأکید کرده که بیماران در ۳۵ کلینیک و شفاخانه در مرکز و ولسوالیهای رخه و عنابه خدمات درمانی لازم را دریافت میکنند.
او خاطرنشان کرده است که برای کاهش این بیماری، ریاست صحت عامه پنجشیر با همکاری وزارت صحت عامه و صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) تلاش مستمر دارد.
