صحت

منابع: سه مورد ابتلا به بیماری انترکس در تخار ثبت شدند

عکس از یک بیمار مبتلا به اینترکس

منابع محلی در ولسوالی رستاق تخار از ثبت سه مورد ابتلا به بیماری انترکس یا «سیاه زخم» در روستای «شیرآتله» این ولایت خبر داده‌اند.

بیماری انترکس، یک بیماری باکتریایی نادر و خطرناک است که عمدتاً مواشی و حیوانات وحشی را درگیر می‌کند؛ اما می‌تواند از طریق تماس با حیوانات آلوده و استفاده از محصولات آن‌ها، به انسان نیز سرایت کند.

به گفته منابع، افراد مبتلا شده در تخار شامل یک زن، یک مرد و یک کودک هستند که پس از مصرف گوشت گوسفند آلوده، بیمار شده‌اند.

در همین حال منابع پزشکی به آمو گفته‌اند که در این اواخر باشندگان ولسوالی ماورای‌‌ کوکچه در تخار به دلیل مصرف گوشت گوسفند آلوده مبتلا به بیماری انترکس شده‌اند.

منابع اضافه می‌کنند که عدم آگاهی مردم در مورد این بیماری و بی‌توجهی ریاست زراعت زیر اداره طالبان سیب شده است تا کنون یک نفر در اثر این بیماری در این ولایت جان ببازد.

باشندگان محل خواهان رسیدگی فوری ریاست زراعت و مالداری و صحت عامه طالبان در تخار در این زمینه شده‌اند.