فرماندهی امنیه طالبان در بلخ تایید کرده است که یک نوجوان ۱۷ ساله در ولسوالی بلخ این ولایت، خودکشی کرده است.
محمد عیسی وثیق، سخنگوی فرماندهی امنیه طالبان در بلخ، گفته است که این رویداد صبح روز جمعه (۷ اسد) رخ داده و این جوان با شلیک گلوله خود را کشته است.
طالبان اما در مورد هویت این نوجوان جزئیات ندادهاند و افزودهاند که انگیزه این خودکشی نیز تاکنون روشن نیست.
این در حالی است که به گفته منابع، پس از تسلط دوباره طالبان بر کشور بهویژه در ماههای اخیر، رویدادهای خودکشی میان جوانان، اعم از دختر و پسر در مناطق مختلف کشور افزایش یافته است.
پیش از این شهروندان کشور، دلایل اصلی خودکشیها میان جوانان را فشارهای اقتصادی، نبود فرصتهای کاری، ناامیدی از آینده و مشکلات روانی عنوان کردهاند.
منابع از بلخ اما تأکید میکنند که نبود خدمات کافی مشاوره روانی و دسترسی محدود خانوادهها به نهادهای حمایتی، وضعیت جوانان آسیبپذیر را پیچیدهتر ساخته و سبب افزایش موارد مشابه شده است.
