پنی وانگ، وزیر خارجه استرالیا، به مناسبت چهارمین سالروز سقوط کابل به دست طالبان، تأکید کرد که حضور و نقش زنان و دختران در جامعه افغانستان برای دستیابی به صلح و توسعه پایدار در کشور حیاتی است.
او روز گذشته(۲۴ اسد) در بیانیهای گفت که استرالیا همراه با مردم افغانستان و جوامع افغانستان در سراسر جهان ایستاده و تلاش میکند تا طالبان را در قبال نقض حقوق بشری پاسخگو نگه دارد.
خانم وانگ افزود که استرالیا در هماهنگی با کانادا، آلمان و هالند علیه طالبان به دلیل نقض کنوانسیون رفع همه اشکال تبعیض علیه زنان اقدام کرده و از افغانستان میخواهد که به تعهدات بینالمللی خود پایبند باشد.
وزیر خارجه استرالیا خاطرنشان کرد: «ما ندای زنان و دختران افغانستان را شنیدهایم و متعهد به دفاع از حقوق بشری آنان و تقویت صدایشان هستیم.»
او تأکید کرد که جامعه جهانی باید برای حمایت از زنان افغانستان همصدا عمل کند، زیرا بدون مشارکت فعال زنان، رسیدن به صلح پایدار و توسعه در افغانستان ناممکن است.
