جهان

دانلد ترمپ تا دو روز دیگر تسلیم دادگاه می‌شود

دانلد ترمپ، رییس جمهور پیشین امریکا در پرونده پرداخت «حق السکوت» به استورمی دانیلز، یک بازیگر فیلم های پورن، به گونه رسمی متهم شد.

هیئت منصفه دادگاهی در منهتن نیویارک، روز پنجشنبه در حالی ترمپ را متهم کرد که او قصد دارد خودش را در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ امریکا نامزد کند. وی اولین رییس جمهور پیشین امریکا است که رسماً با اتهامات جنایی مواجه می شود.

مایکل کوهن، وکیل شخصی سابق ترمپ مدعی است که رییس جمهور پیشین امریکا به دانیلز و کارن مک‌ دوگال، مدل سابق «پلی‌ بوی»، که گفته بود با او رابطه جنسی داشته، «حق السکوت» پرداخت کرده است. اما ترمپ هرگونه رابطه با هر دو زن را رد کرده است.

مایکل کوهن، وکیل شخصی سابق ترمپ، گفت: ««این انتقام نیست. مساله مسوولیت پذیری در میان است. من نمی‌خواهم کسی از جمله دانلد ترمپ را تنها به این دلیل که با آنان مخالفم، متهم، دادگاهی، مجرم و زندانی ببینم. این همه مربوط به مسوولیت پذیری است. او باید پاسخگوی اعمال کثیف خود باشد.»

تا هنوز جزییاتی از اتهامات مشخص در این زمینه منتشر نشده است. اما شبکه سی ان ان روز پنجشنبه گزارش داد که ترمپ با بیش از ۳۰ فقره اتهام مرتبط با کلاهبرداری تجاری مواجه است.

این اتهام‌ها احتمالا در روزهای آینده از سوی یک قاضی افشا خواهد شد. و قرار است آقای ترمپ برای انگشت نگاری و سایر مراحل به منهتن سفر کند.

از سویی هم، ترمپ با نشر خبرنامه‌ای گفته است که وی کاملا بی گناه است و تصمیم دادگاه را «آزار و اذیت سیاسی» و «دخالت در انتخابات در بالاترین سطح» خوانده است.

دانلد ترمپ در رسانه های اجتماعی نوشته است: «آنها فقط این اتهام جعلی، فاسد و شرم آور را علیه من مطرح کردند، زیرا من در کنار مردم امریکا ایستاده ام و آن‌ها می دانند که نمی توانم در نیویارک محاکمه عادلانه ای داشته باشم!»

در حالی که امریکا برای برگزاری انتخابات سال آینده آماده می شود، اتهام‌ها علیه ترمپ میتواند آسیب جدی به کارزارهای انتخاباتی اش بزند. اما وی تاکید کرده است که از رقابت انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ کناره گیری نخواهد کرد.