دیدبان حقوق بشر: مهاجران با اخراج اجباری «در معرض آزار و اذیت طالبان» قرار میگیرند
این سازمان میگوید پاکستان باید به بازگشت اجباری و اخراج مهاجران افغانستان پایان دهد.
این سازمان میگوید پاکستان باید به بازگشت اجباری و اخراج مهاجران افغانستان پایان دهد.
او میگوید ورود این پناهجویان به امریکا نه تنها یک مسئولیت اخلاقی بلکه یک اولویت امنیت ملی است.
تمی بروس میگوید تا کنون فهرست و گزارشی برای ممنوعیت انتقال شهروندان افغانستان ارائه نشده است.
او افزود: «کرامت مردم افغانستان و احترام به آنها همیشه برای ما در امر اعطای روادید یک اصل بوده است.»
در عین حال این نهاد میگوید به ۱۳۴ هزار مهاجر برگشته افغانستان کمک کرده است.
نزدیکان او گفتهاند که از یک سال بهاینسو در انتظار رسیدگی به پرونده پناهندگیشان بودند.
وزیر مهاجرین و عودت کنندگان طالبان در این دیدار افزوده است که سازمان ملل متحد نقش مهمی در رسیدگی به.
بیشتر این مهاجران از شهرهای اسلام آباد و راولپندی در معرض اخراج قرار دارند.
ایران در این مدت ۵۶۴ و پاکستان ۱۱۰ خانواده مهاجر کشور را به گونه اجباری و اختیاری اخراج کردهاند.
به گزارش این رسانه، پولیس راولپندی «طرح امنیتی منظم» برای این بازداشتگاه تدوین کرده و تیمی ۴۰ نفره به رهبری.