دونالد ترمپ، رئيس جمهور ایالات متحده، در پیوند به حملهها اخیر امریکا بر ایران در واکنش به حمله به یک کشتی تجاری در تنگه هرمز، گفته است که اگر «جمهوری اسلامی» به توافق پایبند نباشد، «دیگر وجود نخواهد داشت».
او در بیانیهای در شبکه اجتماعی تروثسوشیال خود نوشته است: «بسیار محتمل است که آنها هرگز درس نگیرند.»
ترمپ افزوده است که ممکن زمانی فرابرسد که امریکا دیگر نتواند خویشتندار و منطقی باشد و مجبور شود از نظر نظامی کاری را که «با موفقیت بسیار» آغاز کرده، به طور کامل به پایان برساند.
رئيس جمهور ایالات متحده نوشته است: «اگر چنین اتفاقی بیفتد، جمهوری اسلامی ایران دیگر وجود نخواهد داشت.
او در پیوند به حملههای اخیر امریکا به جزیره قشم، بندر لنگه و شهر سیریک ایران گفته است که در این حملهها «محلهای نگهداری موشک و پهپاد ایارن» و همچنین «سایتهای راداری ساحلی» این کشور به دلیل «نقض آتشبس» هدف قرار گرفتهاند.
مقامهای ایرانی تاکنون به این هشدارهای ترمپ واکنشی نشان ندادهاند.
حملههای اخیر امریکا بر بخشهای از ایران پس از آن صوت گرفت که یک کشتی تجاری در تنگه هرمز هدف حمله پهپادی قرار گرفت.
