مهاجرت

استرالیا گروه دوستی پارلمانی با مردم افغانستان را بازگشایی کرد

عکس از سفارت افغانستان در استرالیا

سفارت افغانستان در استرالیا گفته است که گروه دوستی پارلمانی با مردم افغانستان در پارلمان استرالیا بار دیگر راه‌اندازی شده است.

براساس خبرنامه سفارت حکومت پیشین افغانستان در کانبرا، این گروه با هدف تقویت همبستگی و حفظ توجه به وضعیت افغانستان انجام شده است.

بر اساس خبرنامه مراسم اعلام دوباره فعالیت این گروه با حضور شماری از اعضای مجلس نمایندگان و سنا، نمایندگان دولت استرالیا، نهادهای مدنی و اعضای جامعه مهاجران افغانستان برگزار شد.

مونیک رایان، رئیس مشترک دیگر این گروه

در این نشست، جولیان هیل، رئیس مشترک گروه دوستی پارلمانی با مردم افغانستان، از نقش مردم افغانستان در تقویت روابط دو کشور قدردانی کرد و گفت که حمایت از حقوق بشر و حفظ ارتباط با مردم افغانستان از اهداف اصلی این گروه است. او همچنین از خدمات دیپلماتیک سفارت افغانستان و فعالیت‌های جامعه افغانستان در استرالیا ستایش کرد.

مت تیسلبیت، معاون وزیر امور خارجه استرالیا، نیز با تأکید بر ادامه حمایت کشورش از مردم افغانستان، گفت که وضعیت کنونی افغانستان نباید به یک وضعیت دائمی تبدیل شود.

جولیان هیل، رئیس مشترک گروه دوستی پارلمانی با مردم افغانستانر

او بر حمایت از حقوق زنان و دختران و تلاش برای پاسخ‌گو نگه‌داشتن طالبان در زمینه حقوق بشر تأکید کرد.

همچنین مونیک رایان، رئیس مشترک دیگر این گروه، بر اهمیت روابط دیرینه میان مردم افغانستان و استرالیا تأکید کرد و از نقش جامعه افغان-استرالیایی در آگاهی‌رسانی درباره تحولات افغانستان قدردانی کرد.

سفیر افغانستان در استرالیا نیز در سخنرانی خود از تصمیم پارلمان استرالیا برای احیای این گروه استقبال کرد و آن را نشانه‌ای از تداوم حمایت سیاسی و اخلاقی از مردم افغانستان دانست. او گفت که مردم افغانستان به «همبستگی و حمایت» نیاز دارند، نه به رسمیت‌شناسی طالبان، و تأکید کرد که کمک‌های بین‌المللی نباید به مشروعیت‌بخشی به سیاست‌های طالبان منجر شود.

در این مراسم همچنین بر ضرورت حمایت از حقوق زنان و دختران، حفظ دستاوردهای حقوق بشری و توجه جامعه جهانی به بحران انسانی افغانستان تأکید شد.