وزارت خارجه طالبان گفته است که هیئت آنان به رهبری عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت امور خارجه طالبان و رئیس اداره چهارم سیاسی طالبان سفر و مذاکرات خود را در بروکسل به پایان رسانده است.
این وزارت روز سهشنبه در خبرنامهای گفت که این سفر به دعوت اتحادیه اروپا انجام شده و هیئت طالبان در جریان آن در نشستهای دوجانبه و چندجانبه با نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه اروپا شرکت کرده است.
به گفته وزارت خارجه طالبان، محور اصلی این گفتوگوها ازسرگیری خدمات قنسولی برای شهروندان افغانستان مقیم اروپا، اقدامات اعتمادساز، افزایش تعامل و بررسی راهحلهای ممکن برای مشکلات شهروندان افغانستان متقاضی پناهندگی در کشورهای اروپایی بوده است.
در خبرنامه آمده است که در این نشستها درباره چالشهای شهروندان افغانستان که درخواستهای پناهندگی آنان پذیرفته نشده و با مشکلات مختلف روبهرو هستند نیز گفتوگو شده است.
وزارت خارجه طالبان ابراز امیدواری کرده که این سفر «زمینهساز گشایش مسیرهای جدید برای تعاملات مثبت»میان طرفها و روند رسیدگی به مشکلات شهروندان افغانستان مقیم خارج از کشور را تقویت کند.
این وزارت همچنین گفته است که انتظار میرود گفتوگوهای انجامشده به گسترش همکاریها بر مبنای «احترام متقابل و منافع مشترک کمک کند.»
