رهبر طالبان در فرمانی حمدالله نعمانی، وزیر پیشین مخابرات طالبان، را بهعنوان شهردار آنان در هرات گماشته است.
نعمانی دو هفته قبل از سمتاش در این وزارت برکنار و به جای او عبدالاحد فضلی، والی طالبان در فاریاب، به حیث وزیر مخابرات طالبان گماشته شده بود.
نعمانی در سرطان ۱۴۰۴ بهعنوان وزیر مخابرات طالبان گماشته شده بود. او پیش از آن، از جدی ۱۴۰۰ بهعنوان وزیر شهرسازی و مسکن طالبان کار میکرد و پیشتر نیز شهردار طالبان برای کابل بود.
نعمانی در دور نخست حاکمیت طالبان نیز این سمت را بر عهده داشت و از ولسوالی اندر ولایت غزنی است.
همچنین، بر بنیاد فرمان رهبر طالبان، نعمتالله حسن، شهردار طالبان در هرات، را به عنوان معاون فنی و مسلکی ریاست عمومی تنظیم امور شهرداریهای اداره طالبان گماشته شده است.
این در حالی است که تعیینات در اداره طالبان در نزدیک به پنج سال پسین گماشتن مقامهای آنان از یک سمت به سمت دیگر بوده است. در میان این افراد، چهرههای تازه به جز افراد طالبان دیده نمیشود.
یک پژوهش انستیتیوت خاور میانه نشان میدهد که اکثریت رهبری طالبان را افراد خود شان تشکیل میدهند. در کابینه طالبان همچنین هیچ زنی نقش داده نشده است.
