حقوق بشر

طالبان یک تن را در کابل شلاق زدند

عکس از آرشیف

در ادامه مجازات بدنی افراد از سوی طالبان، یک تن در ولسوالی چهارآسیاب کابل شلاق زده شد، اما طالبان در مورد اتهام این فرد چیزی نگفته‌اند.

دادگاه عالی طالبان در خبرنامه‌ای گفته است که آنان این فرد را ۳۹ ضربه شلاق زده‌اند و به یک سال زندان محکوم کرده‌اند.

در خبرنامه طالبان آمده است که این فرد پس از تایید دادگاه عالی آنان مجازت بدنی شده است.

این در حالی است که طالبان روز پنجشنبه هفته گذشته (۹ دلو) نیز ۱۸ تن را در کابل به اتهام «خرید و فروش و قاچاق مواد مخدر» شلاق زدند.

آمارهای گردآوری‌شده از سوی آمو از بیانیه‌های دادگاه عالی طالبان نشان می‌دهند که در ماه جدی، حداقل ۱۴۰ تن از سوی طالبان در ولایت‌های گوناگون شلاق زده شده‌اند.

این آمارها همچنین نشان می‌دهند که طالبان در چهار ماه سال روان (میزان، عقرب، قوس و جدی) حداقل ۴۶۰ تن را در ولایت‌های مختلف شلاق زده‌اند.

برخی از حقوق‌دانان می‌گویند که بر بنیاد اصول حقوقی و شرعی کسی اجازه مجازات متهم را ندارد.

ملل متحد بارها از طالبان خواسته به گونه فوری مجازات غیر انسانی را در برابر دید همگان متوقف کنند اما طالبان نه تنها متوقف نکرده‌اند بل آمار مجازات بدنی در ماه‌های پسین صعودی بوده است.