دفتر والی طالبان برای هرات امروز، سهشنبه، گفته است که نخستین محموله شامل ده کانتینر بطری تولید شهرک صنعتی هرات به ارزش حدود ۴۰۰۰۰ دالر، به کشورهای عربستان سعودی و امارات متحده عربی صادر شد.
معین وزارت صنعت و تجارت طالبان در مراسم ارسال این محموله مدعی شده است که طی چهار سال گذشته پیشرفتهایی در بخش صنعت رخ داده و زمینه سرمایهگذاری در تولیدات داخلی فراهم شده است.
اداره محلی طالبان در هرات نیز این اقدام را گامی مهم در تقویت اقتصاد محلی دانسته و اعلام کرده است که حمایت از صنعتکاران و فراهمسازی تسهیلات برای توسعه تولید و صادرات در اولویت کاری این اداره قرار دارد.
شهرک صنعتی هرات در سال ۱۳۸۱ پس از فروپاشی حاکمیت دور اول طالبان ساخته شد و طی بیست سال حدود ۲۰۰ کارخانه در آن به فعالیت آغاز کردند.
