بازرگانی

نخستین محموله بطری‌های ساخت افغانستان به عربستان و امارات صادر شد

دفتر والی طالبان برای هرات امروز، سه‌شنبه، گفته است که نخستین محموله شامل ده کانتینر بطری تولید شهرک صنعتی هرات به ارزش حدود ۴۰۰۰۰ دالر، به کشورهای عربستان سعودی و امارات متحده عربی صادر شد.

معین وزارت صنعت و تجارت طالبان در مراسم ارسال این محموله مدعی شده است که طی چهار سال گذشته پیشرفت‌هایی در بخش صنعت رخ داده و زمینه سرمایه‌گذاری در تولیدات داخلی فراهم شده است.

اداره محلی طالبان در هرات نیز این اقدام را گامی مهم در تقویت اقتصاد محلی دانسته و اعلام کرده است که حمایت از صنعت‌کاران و فراهم‌سازی تسهیلات برای توسعه تولید و صادرات در اولویت کاری این اداره قرار دارد.

شهرک صنعتی هرات در سال ۱۳۸۱ پس از فروپاشی حاکمیت دور اول طالبان ساخته شد و طی بیست سال حدود ۲۰۰ کارخانه در آن به فعالیت آغاز کردند.