مقامهای قطری میگویند در پی وقوع انفجار در یک کارخانه فرآوری گاز در منطقه صنعتی راسلافان، دستکم ۱۳ تن جان باخته و ۶۶ تن دیگر زخمی شدهاند.
سعد بن شریده الکعبی، وزیر دولت در امور انرژی قطر و رئیس شرکت «قطر انرژی»، روز دوشنبه، اول سرطان، گفت که این رویداد «یک حادثه» بوده و شواهدی از خرابکاری در آن وجود ندارد.
به گفته او، این انفجار تأثیری بر توان صادرات گاز این کشور نداشته و تأسیسات اصلی شرکت قطر انرژی و بندر راسلافان نیز از آتشسوزی آسیب ندیدهاند.
او همچنین تأکید کرد که این حادثه هیچگونه خطر زیستمحیطی به همراه ندارد.
پیش از این، وزارت داخله قطر گفته بود که در نتیجه این انفجار که شام یکشنبه رخ داد، ۵۴ تن زخمی و ۱۸ تن نیز ناپدید شدهاند.
مقامهای قطری گفتهاند که بررسیها برای روشن شدن علت دقیق این حادثه ادامه دارد و پس از ارزیابی میزان خسارات، برنامهای برای بازسازی و جلوگیری از حوادث مشابه ارائه خواهد شد.
