مهاجرت

ایران و پاکستان در یک روز بیش از ۶۰۰۰ مهاجر را اخراج کردند

عکس از آی او ام.

در ادمه اخراج مهاجران، آمارهای کمیسیون طالبان برای امور پناهجویان نشان می‌دهند که در یک روز گذشته ۴۵۹۱ تن از پاکستان و ۱۶۹۱ تن از ایران اخراج شده‌اند.

بیشتر اخراج‌ها از پاکستان از راه تورخم انجام شده است. شمار دیگر این مهاجران از راه سپین بولدک و بهرامچه وارد کشور شده‌اند.

در بیانیه کمیسیون آمده که افراد دیگر از گذرگاه‌های اسلام‌قلعه و راه ابریشم از ایران وارد کشور شده‌اند.

این آمارها در حالی منتشر می‌شود که ایران و پاکستان طی ماه‌های اخیر کارزارهای اخراج گسترده مهاجران بدون مدرک را شدت بخشیده‌اند. این دو کشور طی سال گذشته میلیون‌ها مهاجر را از اخراج کرده‌اند.

سازمان‌های امدادرسان هشدار داده‌اند که این بازگشت‌های گروهی، فشار مضاعفی بر اقتصاد شکننده افغانستان و ظرفیت محدود نهادهای بشردوستانه وارد می‌کند؛ به‌ویژه در شرایطی که هوا رو به سردی گذاشته و فرصت‌های شغلی بسیار محدود است.