جورالم پست گزارش داده است که یک مرد از افغانستان بهاتهام قتل «درجهیک» همسرش بازداشت و متهم شده است.
این رویداد از سوی مقامهای محلی یک «قتل ناموسی» توصیف شده است.
براساس گزارشها، سید سادات، ۳۷ ساله، صبح ۲۳ نومبر با پلیس تماس گرفت و اعتراف کرد که همسرش گیتی سادات، ۴۳ ساله، را به قتل رسانده است.
طبق این گزارش سه فرزند این زوج که ۶، ۹ و ۱۱ ساله هستند هنگام وقوع قتل در خانه حضور داشتند، اما گفته میشود شاهد مرگ مادرشان نبودهاند.
مأموران هنگام ورود، کودکان را که هنوز خواب بودند به بازداشتگاه منتقل کردند.
طبق اسناد اتهامی، سادات سه روز پس از تماس اولیه با پولیس رسماً متهم شده است.
او به مأموران گفته است که بهدلیل تصور رابطه همسرش با شوهر خواهرزادهاش، او را خفه کرده است.
با این حال پولیس پس از بررسیهای بعدی اعلام کرده که «هیچ مدرکی مبنی بر وجود یک رابطه نامشروع» پیدا نشده و تماسهای گیتی با خانوادهاش برای درخواست کمک بوده است.
گزارشها نشان میدهد که گیتی تنها با خواهرزاده و شوهر او در امریکا در ارتباط بوده و این زوج نزدیکترین اعضای خانوادهاش در این کشور بودهاند.
سادات در بازجوییها ادعا کرده که کشتن همسر «خیانتکار» در کشورش امری عادی است و گفته است که او این قتل را «قتل ناموسی» میداند.
او همچنین تأکید کرده که حتی درباره کشتن شوهر خواهرزادهاش نیز فکر کرده، اما نتوانسته برای این کار به سلاح دسترسی پیدا کند.
پزشک قانونی منطقه کینگ علت مرگ گیتی را «خفگی با دست» اعلام کرده و آن را «قتل عمد» تشخیص داده است.
سادات که سه سال پیش از افغانستان به امریکا رفته و هیچ سابقه کیفری ندارد، اکنون با قرار وثیقه سه میلیون دالری در مرکز اصلاح و تربیت منطقه کینگ نگهداری میشود.
دادستانها گفتهاند که بهدلیل شدت اتهامات، ممکن است او فرار کند، به همین دلیل آنان درخواست کردهاند که در صورت آزادی، پاسپورت او ضبط و تحت نظارت الکترونیکی قرار گیرد.
مقامهای قضایی ایالات متحده میگویند تحقیقات درباره وضعیت کودکان و سرپرستی آنان ادامه دارد.
