امنیت

منابع: طالبان و نیروهای پاکستان در پکتیکا نیز درگیر شدند

عکس از درگیری مرزی طالبان با نیروهای پاکستانی. آرشیف

منابع محلی از پکتیکا به آمو گفته‌اند که طالبان و مرزبانان پاکستانی بامداد امروز (چهارشنبه، ۲۳ میزان) در ساحه «قمرالدین گیت و خان محمد گیت» در ولسوالی تروو این ولایت نیز باهم درگیر شده‌اند.

به گفته منابع، این درگیری بامداد امروز آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.

تاکنون جزئیاتی از تلفات درگیری در پکتیکا در دست نیست.

این در حالی است که طالبان و مرزبانان پاکستان بامداد چهارشنبه در ساحه دروازه مرزی ولسوالی سپین بولدک قندهار نیز درگیری داشته‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، گفته است که در درگیری سپین بولدک، ۱۲ فرد ملکی کشته شدند و بیش از ۱۰۰ تن دیگر برخمی شده‌اند.

این درگیری ساعت ۴ بامداد چهارشنبه، در ساحه دروازه مرزی در سپین بولدک قندهار آغاز شد و تا حوالی ساعت ۸ صبح امروز ادامه داشته است.

مقام‌های پاکستانی تاکنون در مورد این ادعاهای طالبان چیزی نگفته‌اند.