امنیت

ارتش پاکستان: یکی از مهاجمان حمله در کراچی «افغان» است و بازدشت شده است

عکس از سربازان پاکستانی در محل حمله در کراچی

ارتش پاکستان اعلام کرده است که یکی از چهار مهاجم حمله به تاسیسات «رنجرز» در کراچی که در آن سه نیروی امنیتی این کشور کشته شدند، شهروند افغانستان است و او در حالت زخمی بازداشت شده است.

طالبان افغانستان تاکنون در این باره چیزی نگفته‌اند.

این ارتش گفته است که این حمله از سوی گروه‌های تحریک طالبان پاکستان یا «تی‌تی‌پی» و جماعت الاحرار انجام شده است.

تی‌تی‌پی و جماعت الاحرار تا زمان نشر این گزارش درباره مسئولیت این حمله چیزی نگفته‌اند.

در بیانیه ارتش پاکستان آمده است که از میان مهاجمان، سه تن آنان پس از درگیری با ینروهای امنیتی این کشور کشته شدند.

ارتش پاکستان گفت: «مهاجمان پس از انفجار در دروازه اصلی اردوگاه، تلاش کردند تا از امنیت پیرامونی عبور کنند. با این حال، نقشه‌های شوم آنان با واکنش هوشیارانه و قاطع نیروهای رنجرز به طور قاطع خنثی شد و سه تن از خوارجی‌ها کشته و یک تن از خوارجی‌ها که شهروند افغانستان است، در وضعیت مجروح بازداشت شد.»

گفتنی است که ارتش پاکستان تی‌تی‌پی و دیگر گروه‌های مسلح مخالف دولت این کشور را «خوارج و تروریست» می‌خواند.

ارتش پاکستان تأکید کرده است که این کشور «برای انتقام شهادت سربازان خود، عملیات تلافی‌جویانه‌ای را علیه عاملان این حمله انجام خواهد داد».

این در حالی است که پیش از این طالبان حضور و فعالیت گروه‌هایی مانند تی‌تی‌پی و ارتش آزادی‌بخش بلوچ در افغانستان و استفاده از خاک کشور در برابر پاکستان را رد کرده‌اند.

با این حال، اما دیده می‌شود که مقام‌های پاکستانی این گفته‌های طالبان را عملی نمی‌دانند و هرازگاهی بر مبارزه «قاطع و عملی» از سوی طالبان در برابر این گروه‌ها تاکید کرده‌اند.