به دنبال تنشها میان طالبان و باشندگان محل بر سر معادن طلا در بدخشان، منابع به آمو میگویند که امروز نشستی با حضور شماری از مقامهای بلندپایه طالبان و نمایندگان مردم در مقام ولایت بدخشان برگزار شده است؛ اما این گفتوگوها بدون نتیجه پایان یافته است.
به گفته منابع، در این نشست فصیحالدین فطرت، رئیس ستاد ارتش طالبان، جمعهخان فاتح، معاون والی طالبان در زابل، و رئیس استخبارات طالبان در بدخشان با نمایندگان مردم و چهرههای محلی این ولایت دیدار و گفتوگو کردهاند.
منابع میافزایند که نمایندگان مردم در این نشست خواستار گماشته شدن افراد بومی بدخشان در ادارههای دولتی این ولایت شدهاند.
به گفته منابع، این خواست با واکنش مقامهای طالبان، از جمله والی بدخشان و رئیس امنیت این ولایت، روبهرو شده است.
این منابع تاکید میکنند که این نشست تا پیش از چاشت امروز جمعه، اول جوزا، ادامه داشت؛ اما گفتوگوها میان طرفها بینتیجه پایان یافته و هیچ توافقی در این زمینه به دست نیامده است.
پیش از این نیز عبدالمتین رحیمزی، رئیس معادن طالبان در بدخشان، در سفرش به ولسوالی شکی به نیروهای محلی طالبان هشدار داده بود که در امور مربوط به استخراج معادن دخالت نکنند.
همزمان، منابع محلی به آمو گفته بودند که سفر والی بدخشان به چندین ولسوالی این ولایت نیز به دلیل تنشهای موجود بر سر موضوع معادن، بدون نتیجه پایان یافته است.
این در حالی است که به گفته منابع، با افزایش اختلافات بر سر استخراج معادن طلا در بدخشان، روند استخراج در برخی ساحات به دستور ریاست معادن طالبان متوقف شده است.
