در پی تهدیدهای اخیر دونالد ترمپ، رئيس جمهور امریکا، مبنی بر حمله دوباره بر ایران، مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران، هشدار داده است که «وادار کردن ایران به تسلیم از طریق زور چیزی جز یک توهم نیست».
او گفته است که «همه راهها» برای رسیدن به یک راهحل دیپلوماتیک «باز اند»، اما ایران به زور تسلیم نخواهد شد.
همزمان با این اداره تازهتشکیل خلیج فارس ایران از ایجاد یک «منطقه نظارت» در تنگه هرمز خبر داده است که برای عبور و مرور نیاز به مجوز دارد و اعلام کرده است که «عبور بدون مجوز غیرقانونی تلقی خواهد شد».
این در حالی است که دونالد ترمپ روز گذشته هشدار داد که بنابر خواست کشورهای عربی خلیج فارس حملهای که قرار بود انجام شود را یک ساعت پیش از تطبیق آن به تعویق انداخته است.
او به ایران هشدار داد که اگر به توافق نرسد؛ ممکن ایالات متحده دوباره بر این کشور حمله کند.
