رسانههای پاکستانی گزارش دادهاند که محسن نقوی، وزیر داخله پاکستان، برای دومینبار در کمتر از یک هفته به تهران رفت تا با مقامهای ایرانی درباره تحولات منطقه گفتوگو کند.
او در سفر پیشین خود با شماری از مقامهای بلندپایه ایرانی، بهشمول مسعود پزشکیان رئیسجمهور ایران، عباس عراقچی وزیر امور خارجه، و محمدباقر قالیباف دیدار کرده بود.
بر بنیاد گزارشها، آقای نقوی در این سفر، دیدار خصوصی نزدیک به ۹۰ دقیقه با رئیسجمهور ایران داشته است. در این دیدار، مسعود پزشکیان از همکاری پاکستان، افغانستان و عراق در جلوگیری از استفاده از قلمرو این کشورها در برابر ایران قدردانی کرده است.
او همچنین نقش اسلامآباد را در تلاشهای دیپلماتیک برای کاهش تنشها و تثبیت آتشبس در منطقه مثبت ارزیابی کرده است.
این تحولات در حالی رخ میدهد که تنشها میان ایران و ایالات متحده همچنان ادامه دارد. به گزارش اکسپرس تریبون، مقامهای ایرانی هشدار دادهاند که در صورت ازسرگیری حملهها از سوی امریکا و اسرائیل، دامنه جنگ میتواند فراتر از منطقه گسترش یابد.
در همین حال، دونالد ترمپ رئیسجمهور امریکا، گفته است در صورت عدم دستیابی به توافق، ممکن است طی چند روز آینده حملهها از سر گرفته شوند.
از سوی دیگر، وزیر خارجه ایران نیز هشدار داده است که بازگشت به جنگ میتواند پیامدهای «غافلگیرکنندهتری» به همراه داشته باشد.
این سفر در شرایطی انجام میشود که تلاشهای دیپلماتیک برای میانجیگری و کاهش تنش میان تهران و واشنگتن ادامه دارد و کشورهای منطقه، از جمله پاکستان، نقش فعالی در این روند ایفا میکنند.
