منابع محلی در بدخشان میگویند که در ادامه کشمکش ها میان اعضای طالبان بر سر معادن طلای این ولایت، استخبارات طالبان موسی کاکه، فرمانده این گروه در ولسوالی نسی را بازداشت کرده است.
به گفته این منابع، پس از بازداشت این فرمانده طالبان، افراد وابسته به او در بخشهای مختلف بدخشان پراگنده شدهاند و وضعیت امنیتی در شماری از ولسوالیها ناپایدار است.
پیش از این منابع محلی به آمو گفته اند که اسماعیل غزنوی، والی طالبان در بدخشان، برای حل تنشها بر سر معادن طلا به ولسوالی شکی سفر کرده بود، اما این تلاشها بینتیجه ماندند و تنشها همچنان ادامه دارند.
