خاور میانه

وزیر داخله پاکستان برای بررسی روند میانجی‌گری اسلام‌آباد به ایران رفت

محسن نقوی وزیر داخله پاکستان

رسانه‌های پاکستان به نقل از منابع گزارش دادند که محسن نقوی، وزیر داخله این کشور، در چارچوب تلاش‌های دیپلماتیک اسلام‌آباد برای میانجی‌گری میان ایران و ایالات متحده، به تهران سفر کرده است.

طبق گزار‌ش‌ها، پاکستان تلاش دارد روند میانجی‌گری میان تهران و واشنگتن را با جدیت ادامه دهد و دو طرف را به نشان دادن انعطاف در مسیر گفت‌وگوهای سیاسی ترغیب کند.

منابع گفته‌اند که هدف اصلی این سفر، بررسی و پیگیری نقش اسلام‌آباد در کاهش تنش‌های منطقه‌ای و ادامه تلاش‌ها برای نزدیک‌سازی دیدگاه‌های ایران و امریکا است.

در همین حال، گزارش‌ها می‌گویند وزیر داخله پاکستان در جریان این سفر با مقام‌های جمهوری اسلامی ایران از جمله اسکندر مومنی، وزیر داخله ایران، دیدار و درباره تحولات منطقه و روند میانجی‌گری گفت‌وگو خواهد کرد.

خبرگزاری آنادولو به نقل از منابع دولتی پاکستان نیز ورود محسن نقوی به تهران را تأیید کرده و گفته‌اند این سفر از قبل برنامه‌ریزی شده بود.

پیش از این، سخنگوی وزارت داخله پاکستان اعلام کرده بود که در صورت انجام دیدارهای رسمی، جزئیات آن در قالب بیانیه رسمی منتشر خواهد شد.

این سفر در حالی انجام می‌شود که پاکستان در ماه‌های اخیر تلاش کرده نقش فعال‌تری در کاهش تنش‌ها میان تهران و واشنگتن ایفا کند و روند میانجی‌گری را در سطح دیپلماتیک دنبال کند.