خاور میانه

وزیر امور خارجه ایران برای گفتگو با امریکا وارد پاکستان شد

عکس از وزارت خارجه ایران

وزارت خارجه ایران گفته است که عباس عراقچی، وزیر امور خارجه این کشور، به همراه هیئتی دیپلماتیک وارد اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان، شده است.

سفر عراقچی با هدف بررسی مسائل دوجانبه و رایزنی درباره تحولات منطقه‌ای انجام شده و او قرار است در جریان این سفر با مقام‌های ارشد پاکستانی دیدار و گفتگو کند.

وزارت امور خارجه پاکستان نیز با نشر بیانیه‌ای، ورود هیئت ایرانی به ریاست عراقچی را تأیید کرده و اعلام کرده است که این هیئت با مقام‌های بلندپایه این کشور از جمله اسحاق دار، معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه پاکستان، و همچنین عاصم منیر، فرمانده ارتش پاکستان، دیدار خواهد کرد.

در این گفتگوها، موضوعات مرتبط با تحولات منطقه و تلاش‌ها برای «صلح و ثبات منطقه‌ای» مورد بحث قرار می‌گیرد.

در همین حال، کاخ سفید اعلام کرده است که استیو ویتکاف و جرد کوشنر، فرستادگان ایالات متحده، نیز قرار است صبح شنبه به پاکستان سفر کنند.

جزئیات رسمی درباره دستور کار این سفرها تاکنون منتشر نشده است.

یک مقام پاکستانی به شبکه الجزیره گفته است که پس از روزها افزایش تنش در تنگه هرمز، اکنون «احتمال زیادی برای دستیابی به توافق» میان ایالات متحده و ایران وجود دارد.

در بیانیه وزارت خارجه پاکستان به دیدار احتمالی میان هیئت ایرانی و فرستادگان امریکایی که قرار است وارد اسلام‌آباد شوند، اشاره‌ای نشده است و هنوز مشخص نیست آیا چنین دیداری در برنامه‌ها قرار دارد یا نه.