سخنگوی طالبان در باره خواستها برای تمدید آتشبس تا عید قربان، میان طالبان و پاکستان، گفته است که آنان آغازگر جنگ نبوده و در حالت دفاعی قرار دارند.
مجاهد تاکید کرده که بهباور او این پیام بیشتر به پاکستان مربوط است. در این میان، در اوج تنشها میان دوطرف، گذرگاه تورخم پس از نزدیک بهیک ماه، دوباره فقط برای اخراج اجباری مهاجران کشور از پاکستان، امروز پنجشنبه بازگشایی شد.
با اینحال، مردم در طرف دیورند با نگرانی از ادامه تنشها و درگیریها، خواستار تمدید آتشبس و بازگشایی کامل گذرگاهها میان افغانستان و پاکستان اند.
