افغانستان

قنسول طالبان: ۶۲ تن از جمله ۱۲ کودک کشور در زندان‌های سند پاکستان اند

عکس از آرشیف

عبدالجبار تخاری، سرقنسول طالبان در قنسولگری افغانستان در شهر کراچی، می‌گوید که ۶۲ شهروند کشور به‌شمول ۱۲ کودک همچنان در زندان‌های ایالت سند پاکستان به سر می‌برند.

او در یک پیام صوتی به آمو گفته است که تلاش می‌کنند این شهروندان کشور از زندن‌های پاکستان آزاد شوند.

این در حالی است که به گفته این دیپلومات طالبان، در دو روز گذشته ۳۱۴ شهروند کشور به‌شمول زنان و کودکان از زندان‌های ایالت سند آزاد شده‌اند.

تخاری افزوده که این شهروند کشور از مسیر گذرگاه مرزی سپین بولدک به افغانستان برگشته‌اند.

با این حال، همواره انتقادهایی از عدم توجه به وضعیت شهروندان زندانی افغانستان در خارج از کشور، به‌ویژه پس از برگشت حاکمیت دوباره طالبان در کشور، وجود داشته است.

برخی از آگاهان، نبود دولت مشروع و عدم پاسخگویی به شهروندان را از عوامل اصلی بی‌سرنوشتی زندانیان افغانستان در کشورهای دیگر می‌خوانند.