پس از آن که سفارت امریکا در کپنهاگن پرچمهایی را که پیشتر توسط جانبازان دانمارکی برای یادبود ۴۴ سرباز کشتهشده دانمارکی در افغانستان نصب شده بود، جمعآوری کرد، صدها پرچم جدید دانمارک مقابل این سفارتخانه نصب شد.
به گزارش روز پنجشنبه کانال۲ تلویزیون دنمارک ، پیش از این، جانبازان دنمارکی روز سهشنبه گذشته ۴۴ پرچم ملی را در جعبههای گل کنار سفارت گذاشته بودند تا یاد ۴۴ سرباز کشتهشده دنمارکی در جریان جنگ افغانستان را گرامی بدارند. اما بلافاصله پس از آن، یک نگهبان سفارت این پرچمها را جمعآوری کرد.
در واکنش، کارستن راسموسن، رئیس انجمن جانبازان دنمارک، این اقدام سفارت را «بیاحساس» توصیف کرد و گفت که سفیر امریکا باید از این اقدام عذرخواهی کند.
کانال ۲ تلویزیون دنمارک میگوید تصمیم برای گرامیداشت یاد کشتهشدگان در شرایطی گرفته شد که رئیسجمهور امریکا، دونالد ترمپ، پیشتر از نقش متحدان در افغانستان انتقاد کرده بود.
