افغانستان

شاهراه جلال‌آباد-کابل به روی رفت‌وآمد باز شد

عکس از ساحه مسدودشده در مسیر شاهراه کابل-جلال‌آباد

وزارت فواید عامه زیر اداره طالبان گفته است که شاهراه کابل-جلال‌آباد که دلیل لغزش کوه به روی رفت‌وآمد بسته شده بود، بازگشایی شده است.

این شاهراه عصر سه‌شنبه، ۷ دلو، به دلیل لغزش کوه و ریزش سنگ‌ها، در ساحه پل استحکامی ولسوالی سروبی به روی رفت‌وآمد بسته شد.

اما محمد اشرف حق‌شناس، سخنگوی وزارت فواید عامه زیر اداره طالبان، با نشر خبرنامه‌ای در اکس گفته است که این شاهراه حوالی ساعت ۸:۰۰ شب گذشته دوباره به روی ترافیک باز شده است.

این وزارت همچنین افزوده به هدف تسهیل رفت‌وآمد موترها در این مسیر، برف‌روبی و پاشیدن نمک روی جاده همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که اخیراً برف‌‌باری شدید برخی از جاده‌های مواصلاتی و شاهراه‌های کشور، از جمله گذرگاه سالنگ را به روی ترافیک مسدود کرده است.

شهروندان با انتقاد اب بندش شاهراه‌ها و جاده‌ها می‌گویند که آنان از این رهگذر با چالش‌های جدی مواجه هستند و خواستار راه‌حل بنیادی در این زمینه هستند.

از طرفی هم، اداره مبارزه با حوادث طبیعی زیر اداره طالبان پیش از این اعلام کرد که در برف‌باری‌های چند روز گذشته دست‌کم ۶۱ تن در بخش‌های مختلف کشور جان‌های شان را از دست داده‌اند.